Bize Ulaşın
İstanbul Yeniyol Cad. No:3 Kat:3
34360 Nurol Tower
Şişli İstanbul
info@duodijital.com.tr
Kariyer & Başvuru
info@duodijital.com.tr
Ph: +90 506 744 05 34
Back

WordPress SEO Nedir, Nasıl Yapılır?

WordPress siteniz için daha fazla trafik ve daha yüksek sıralama elde etmek ister misiniz? WordPress, içeriğinizi SEO dostu bir şekilde yapılandırmayı, yönetmeyi ve yayınlamayı kolaylaştırır. Bu nedenle arama motoru optimizasyonu için en iyi CMS olarak kabul edilir. Ancak yalnızca bir WordPress sitesi oluşturmak sizi sihirli bir şekilde Google arama sonuçlarının ilk sayfasına götürmez. Bir stratejiniz yoksa salt WordPress özelliklerine, temalarına ve eklentilerine güvenmek de organik trafiğinizi artırmanıza yardımcı olmaz. WordPress SEO’yu nasıl doğru yapacağınız konusunda rehberliğe ihtiyacınız varsa, doğru yerdesiniz. WordPress SEO nedir ve nasıl yapılır konulu kapsamlı rehberimizden faydalanarak siz de WordPress web sitenizi arama ve kullanıcılar için optimize etmeye yönelik en iyi uygulamalardan haberdar olabilirsiniz.

WordPress SEO Nedir?

WordPress SEO, bir web sitesinin arama motorlarındaki sıralamasını iyileştirir ve daha fazla organik trafik sağlar. En iyi içerik yönetim sistemlerinden biri olan WordPress, SEO dostu olması için en iyi uygulamalar göz önünde bulundurularak tasarlanmıştır. Ancak en iyi arama motoru sıralamalarını ve web sitesi performansını sağlamak için onu daha da optimize edebilirsiniz. WordPress web sitesi optimizasyonu, birden çok adım, yöntem ve araç içerir. Bu optimizasyon stratejileri, WordPress ile SEO dostu bir web sitesi kurmayı, içeriği optimize etmeyi ve daha olumlu sonuçlar elde etmek için web sitesi dışında eylemlerde bulunmayı içerir.

WordPress SEO Neden Önemlidir?

Başlamadan önce şunu bilmekte fayda var: Arama motoru optimizasyonu önemi, WordPress web sitelerine özgü değildir. Sitenizi nerede veya nasıl oluşturursanız oluşturun, SEO’ya yatırım yapmak her zaman faydalı olacaktır. WordPress web siteniz de buna bir istisna değildir. WordPress web sitenizi ve içeriğinizi optimize etmek, sizinle ilgili hizmetler ve ürünler hakkında aktif olarak bilgi arayan kişilere ulaşma olasılığınızı artırır. Bu organik olarak gerçekleştiğinden içeriğinizi sonuçlar sayfasının en üstüne yerleştirmek için Google’a veya başka bir arama motoruna ödeme yapmazsınız. Google’da sıralanan organik içerik oluşturmak da faydalıdır çünkü web siteniz ve bilgileriniz ziyaretçiler için daha güvenilir görünür – özellikle SERP‘nin en üstünde ücretli olarak yayınlanan bir PPC reklamına kıyasla. Bir işletme sitesine sahip olan herkes trafiği ve itibarı, olası satış sayısını, dönüşümleri ve daha fazlasını artırmanın basit ve etkili bir yolu olduğu için SEO’sunu geliştirmelidir.

WordPress SEO Nasıl Yapılır: Admin & Site Ayarları

Wordpress SEO Nedir
  1. WordPress Site Görünürlük Ayarlarını Kontrol Edin

İlk adım, WordPress sitesinin görünürlük ayarlarını kontrol etmektir. WordPress, arama motorlarının web sitesini dizine eklemesini engelleyen bir özelliğe sahiptir. Bu ayar varsayılan olarak devre dışı bırakılarak gelir, ancak ne olur ne olmaz kontrol etmek en iyisidir. WordPress Kontrol Panelinizde Ayarlar’a, ardından da Reading kısmına gidin. Arama motoru görünürlüğü onay kutusunu bulun ve işaretli olmadığından emin olun. İşaretlenmemiş bulursanız bu kutuyu işaretlemeyin. Geçici olarak olsa bile web siteniz için tüm arama motoru sıralamalarını kaybedebilirsiniz.

  1. Site Haritanızı Arama Motorlarına Ekleyin

Arama motorları web sitelerini otomatik olarak indekslese de, bir site haritası göndermek onların SERP’ler hakkında doğru ve güncel bilgileri içermelerine yardımcı olacaktır. Bir WordPress site haritası, bir web sitesindeki tüm genel URL’lerin bir listesidir. İki tür WordPress site haritası vardır: XML ve HTML. XML site haritası, arama motorlarına göndermeniz gereken site haritasıdır. Sayfaların önemini ve birbirleriyle olan ilişkilerini gösterir. Bu site yapısı bilgisi, tarayıcıların belirli içeriği daha kolay bulmasına yardımcı olur. Dolayısıyla öncelikle bir WordPress SEO eklentisi ile XML site haritasını oluşturmalısınız.

  1. Bir SSL Sertifikası Kurun

SSL, bir web sitesi ile tarayıcı arasındaki bağlantıyı şifreleyen bir güvenlik teknolojisidir. SSL şifreleme, yetkisiz tarafların bir web sitesindeki hassas bilgilere erişmesini engeller. SSL sertifikalı bir alan adı, WordPress web sitenizin güvenliğini sağlamaya yardımcı olur ve arama motorlarındaki sıralamasını yükseltir. Bir alan adı SSL sertifikalı olduğunda, URL’si http:// yerine https:// ile başlar. Ayrıca, tarayıcı adresin yanında bir asma kilit simgesi görüntüler. Diğer bir SSL avantajı, arama motorlarının bir web sitesinin sayfa deneyimini belirlerken HTTPS’yi dikkate almasıdır. Bazı web tarayıcıları, SSL sertifikası olmayan siteleri güvenli değil olarak etiketleyerek ziyaretçilere bu siteleri açmamalarını tavsiye eder. Bu, potansiyel trafiği uzaklaştırmaktan ve web sitenizin dönüşüm oranını düşürmekten kaçınmak için bir SSL sertifikasına sahip olmayı gerekli kılar.

  1. Bir Permalink (Kalıcı Bağlantı) Yapısı Kurun

Her web sayfasının permalink adı verilen kendi kalıcı URL yapısı vardır. Temiz bir kalıcı bağlantı yapısı, kullanıcıların ve arama motorlarının WordPress sitenizde gezinmesine yardımcı olarak arama motoru optimizasyonunu geliştirir. Ayrıca, arama motorları genellikle arama sonuçlarında URL’leri görüntüler. Ziyaretçiler, temiz ve okunabilir kalıcı bağlantılara, rastgele harf ve sayılardan daha fazla güvenirler. WordPress, https://example.com/?p=123 gibi bir sayfa için kalıcı bağlantı olarak varsayılan kimlik numarasını kullanır. Kalıcı bağlantı yapısını diğer önceden tanımlanmış olanlarla değiştirebilir veya WordPress web siteniz için özel bir tane ayarlayabilirsiniz. Varsayılan kalıcı bağlantı yapısını değiştirmek için Gösterge Tablosu – Ayarlar – Kalıcı Bağlantılar’a gidin. Özel Yapı seçeneğini seçin ve gerekli etiketleri ekleyin. Web sitenizin türüne göre etiketleri seçin. Örneğin, haber siteleri genellikle sitenin URL’sinde tarih ve başlık içerir. Öte yandan e-ticaret mağazaların kalıcı bağlantılarında genellikle kategori adı bulunur.

  1. Yapılandırılmış Veriler Kullanın

Yapılandırılmış veriler, yani structured data, bilgi sağlamak ve sayfa içeriğini sınıflandırmak için standartlaştırılmış bir biçimdir. İçeriğinizi koda dönüştüren şema işaretlemelerini kullanarak içeriği açıklar. Yapılandırılmış veriler, Google gibi arama motorlarının bir sayfayı veya gönderiyi anlamasını kolaylaştırır. Ayrıca, bir içerik parçacığının SERP’lerde nasıl göründüğünü değiştirebilir. Arama motorları bu kodu okur ve normal sonuçların üzerinde görünen zengin sonuçları görüntüler. Rich snippet sonuçlarında görünmek, tıklama oranlarınızı artırabilir ve gösterimi pekiştirebilir. Zengin sonuçlara bir örnek, tarif snippet’larıdır. Geçerli yapılandırılmış verilere sahip bir yemek tarifi sayfası derecelendirme, yapım için gereken süre ve malzemeler gibi daha fazla bilgi gösteren ilgi çekici bir arama sonucu olarak kullanıcı karşısına çıkar. Diğer yaygın zengin sonuç türleri arasında Kitaplar, İncelemeler, Filmler, En Çok Okunan Haberler ve Ürünler vardır. Sayfalarınızın SERP’lerde zengin sonuçlar olarak görünme şansını artırmak için yapılandırılmış veri yönergelerini izleyin. WordPress şema işaretlemelerini eklemenin iki yöntemi vardır: Bir WordPress SEO eklentisi kullanarak veya manuel olarak JSON-LD ile. WordPress sitenize zarar vermemek için manuel yöntemin kodlama bilgisi gerektirdiğini unutmayın, bu yüzden de bir WordPress SEO eklentisi, sayfalarınızın SERP’lerdeki görünümünü iyileştirmenin en kolay yoludur.

  1. WordPress Etiketleri ve Kategorileri Oluşturun

Kategoriler ve etiketler, kullanıcıların WordPress sitelerinde gezinmesine yardımcı olan temel WordPress taksonomileridir. Kategoriler hiyerarşik olduğundan gönderiler üst ve alt kategorilere ayrılır. İşin aslına bakarsanız WordPress etiketleri, en temel halleriyle gönderi içeriğini açıklayan anahtar kelimelerdir. Sürekli olarak farklı içerik türleri sunan herhangi bir web sitesi, WordPress kategorilerini kullanmalıdır. Kategoriler oluşturmak ve düzenlemek için WordPress kontrol panelinizi açın ve Yazılar – Kategoriler’e gidin. Ekranın sağ tarafında mevcut tüm kategorilerin listesini göreceksiniz. Yeni bir kategori eklemek için Ad, Bilgi ve Açıklama alanlarını doldurun. Bu bir alt kategoriyse, daha düzenli bir web sitesi yapısı için bir üst kategori atayın. Yeni Kategori Ekle’yi seçerek değişiklikleri kaydedin. Etiketleri özelleştirmek için de benzer bir yol izleyebilirsiniz. Gönderiler – Etiketler’e gidin ve işiniz bittiğinde Yeni Etiket Ekle’yi tıklayın. Alternatif olarak, yeni kategoriler ve etiketler eklemek için WordPress editörünü kullanabilirsiniz. Ancak, bu yöntemin kategoriye ya da etikete açıklama eklemenize izin vermediğini belirtelim. Son olarak her kategorinin ve etiketin kendi bilgi ve sayfasına sahip olduğunu unutmayın. Bu nedenle URL’lerini ve tasarımlarını optimize ettiğinizden emin olun.

  1. Breadcrumbs’ı Etkinleştirin

Breadcrumbs, ziyaretçilere bir WordPress sitesinde konumlarını gösteren bağlantılardır. Breadcrumb’ları etkinleştirmek, bir web sitesinin kullanıcı deneyimini ve gezinmesini iyileştirir. Özellikle çok sayfalı ve blog gönderili içerik ağırlıklı web siteleri için kullanışlıdır. Kullanıcılar, bir ürün ararken ilgili öğeleri bulmak için breadcrumb’larda yer alan önceki kategorilere tıklayabilir. Breadcrumb takibi, mükemmel bir dahili bağlantı stratejisidir. Arama motorlarının sayfalar arasındaki ilişkiyi anlamasına yardımcı olur. Ayrıca ziyaretçileri bir web sitesinde daha fazla sayfa keşfetmeye teşvik ederek hemen çıkma oranlarını azaltır. Google bütün bunlara ek olarak SERP’lerde sayfanın URL’si yerine breadcrumb’ları görüntüler. Bu, kullanıcıların sayfanın web sitesindeki konumunu veya kategorisini bilmelerine yardımcı olarak, sayfanın arama amaçlarını yerine getirip getirmediğine karar vermelerine olanak tanır. Bunu yapmak için SEO – Genel Ayarlar’a gidin ve Breadcrumbs sekmesini açarak gerekli ayarları yerine getirin. Ayarlar arasında seçim yaparken farklı breadcrumb türlerini göz önünde bulundurmayı ihmal etmeyin:

  • Hiyerarşi tabanlı: En yaygın tür olan hiyerarşi tabanlı breadcrumb’lar, ziyaretçilere WordPress sitesi yapısında nerede olduklarını gösterir. Ana sayfadan ayrı sayfaların sırasını içerirler.
  • Nitelik tabanlı: Bu tür breadcrumb’lar, e-ticaret sitelerinde popülerdir. Boyut ve renk gibi ürün kategorilerini gösterirler.
  • Tarih tabanlı: Bu breadcrumb türü, ziyaret ettiğiniz önceki sayfaları gösteren göz atma geçmişinize bir alternatiftir.
  1. Yorumlar için Manuel Onayı Etkinleştirin

Spam yorumları genellikle sıralamanıza zarar verebilecek kötü amaçlı sitelere bağlantılar içerebilir. Manuel yorum onayını etkinleştirmek, WordPress web sitenizin güvenliğini sağlamaya ve itibarını korumaya yardımcı olacaktır. Sitenizde istenmeyen mesajlardan kaçınmak için her yorumu inceleyin. WordPress, Tartışma Ayarları ile bunu yapmayı kolaylaştırır. Manuel yorum onayını etkinleştirmek için WordPress panosundan Gösterge Tablosu – Ayarlar – Tartışmalar’a gidin. Yorum manuel olarak onaylanmalıdır kutusunu işaretleyin ve Değişiklikleri Kaydet’e tıklayın. Ek olarak, site güvenliğine zarar verebilecek yorumları filtrelemeye yardımcı olması için bir WordPress anti-spam eklentisi kurun. Yorumları tararken dikkate alınması gereken ana unsurlar şunlardır:

  • Site bağlantıları: Spam olmayan mesajlar da dahil olmak üzere diğer web sitelerine bağlantılar içeren yorumları kaldırın.
  • Kullanıcı adı: Kullanıcı adı olarak rastgele harfler ve sayılar içeren yorumları onaylamayın.
  • Mesaj içeriği: Her yorumun içeriğini kontrol edin ve yalnızca açık ve sayfaya veya gönderiye değer katanları onaylayın.
  1. Son Güncelleme Tarihini Etkinleştirin

WordPress gönderilerinde Son Güncelleme tarihini etkinleştirmek daha fazla tıklama sağlayabilir. Bir blog gönderisinin yayınlanma tarihi, bir web sitesinin arama motoru sıralamasını etkilemese de, Google arama sonuçlarında görünür durumda olmaya devam eder. Bir gönderinin son güncellenme tarihi, ziyaretçilerin bir sayfaya tıklama kararını etkiler. Bunun nedeni, kullanıcıların en son bilgileri içeren içeriği arama eğiliminde olmalarıdır. Bazı WordPress temaları, son güncelleme tarihini göstermek için filtreler kullanır. Temanızda bu özellik yoksa, bir WordPress eklentisi kullanarak bu özelliği etkinleştirebilirsiniz.

WordPress SEO Nasıl Yapılır: On-Page Ayarlar

Wordpress SEO Nedir
  1. Bir WordPress SEO Eklentisi Kurun

WordPress SEO eklentileri, web sitesinin farklı yönlerini geliştirmek için araçlar sağlayarak sitenizi optimize etmenize yardımcı olur. Bu araçlar arasında sayfa içi analiz, bir site haritası oluşturucu ve şema işaretleme bulunur. Yoast SEO ve Rank Math SEO gibi birçok WordPress SEO eklentisi mevcuttur. WordPress web siteniz için bir SEO eklentisi seçmeden önce göz önünde bulundurmanız gereken bazı unsurlar ise şöyle:

  • Maliyet: Bütçenize uygun olup olmadıklarını görmek için eklentinin fiyatlandırma planlarını kontrol edin.
  • Önemli özellikler: Sitenizin SEO’suna nasıl yardımcı olabileceğini öğrenmek için her bir işlevi inceleyin.
  • Kullanıcı dostu tasarım: Zorluk seviyesini belirlemek için eklentinin ara yüzünü kontrol edin. Yeni başlayanlar, çalışması için teknik bilgi gerektiren eklentilerden kaçınmalıdır.
  1. Kapsamlı Bir Anahtar Kelime Araştırması Yapın

Çoğu durumda kullanıcılar arama motorlarına arama sorguları girerek online içerik bulur. Bu nedenle uygun anahtar kelime araştırması, içeriğiniz için doğru terimleri bulmanın ilk adımıdır. SEO açısından bakıldığında, doğru odak anahtar kelimesini hedeflemek, SERP’lerde daha yüksek bir sıralama şansı sunacaktır. İki ana anahtar kelime türü vardır:

  • Ana anahtar kelimeler: Üç kelimeye kadar olan bu tür anahtar kelimeler, yüksek arama hacimleri ve önemli miktarda organik trafik potansiyeli toplar.
  • Longtail anahtar kelimeler: Üç kelimeden uzun anahtar kelimeler genellikle daha az organik trafik çeker. Bununla birlikte, long-tail anahtar kelimeler içeren içerik, daha az rekabete ve arama sonuçlarında daha yüksek sıralama şansına sahiptir.

Uygun anahtar kelime araştırması yapmanın ilk adımı arama amacını, yani kullanıcıların sorgularıyla ne elde etmek istediklerini değerlendirmektir. Arama amacını anlamak, bir anahtar kelime için en iyi içerik türünü belirlemeye yardımcı olur. Arama amacını belirledikten sonra bir sonraki adım doğru anahtar kelimeyi bulmaktır. İçeriğiniz için en doğru anahtar kelimeyi bulmak için UbersuggestKeywordtool ve Ahrefs gibi bir anahtar kelime araştırma aracı kullanabilirsiniz. Anahtar kelimeler arasından seçim yaparken aranma hacimleri, dönemsel trendler, kelimenin sıralanma zorluğu gibi faktörleri göz önünde bulundurmanız gerekir.

  1. SEO Dostu, Yüksek Kaliteli İçerik Oluşturun

Yüksek kaliteli, SEO dostu içerik, bir web sitesinin otoritesini artırabilir ve Google arama sonuçlarındaki sıralamasını yükseltebilir. Blog gönderileri veya içerik parçaları oluştururken bunların şu özelliklere sahip olmasına dikkat edin:

  • Derinlemesine ve iyi araştırılmış: Her içerik parçası, belirli bir arama amacını doğru bir şekilde yanıtlamalı ve tüm önemli noktaları kapsamalıdır.
  • Orijinal ve özgün: Ziyaretçilere benzersiz bir değer sunan içerikler olmalıdır.
  • Okunabilir: Daha iyi içerik taranılabilirliği için basit bir dil kullanılmalı ve kısa paragraflar tercih edilmelidir.
  • İyi yapılandırılmış: İçeriğinizi bölümlere ayırmak için başlıkları kullanabilirsiniz.
  • Düzenli olarak yayınlama: Düzenli olarak yeni ve güncellenmiş içerik sağlamanız da oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin sürekli olarak yeni bilgiler sunan web sitelerine dönme olasılığı daha yüksektir.

Bununla birlikte, içeriğe çok fazla anahtar kelime ekleyerek SERP’lerde daha düşük bir sıralamaya yol açan anahtar kelime doldurma (keyword stuffing) uygulamasından kaçının. İçerik kalitesini iyileştirmek için Grammarly ve Hemingway Editor gibi araçları kullanın; bunlar düzenleme ve redaksiyon konusunda size yardımcı olabilirler.

  1. Keyword Cannibalization’dan Kaçının

Keyword cannibalization, aynı anahtar kelime için birden çok sayfa sıralandığında meydana gelir. Bunu yapmak bazı durumlarda oldukça cazip gelse de genel SEO çabanıza zarar verir. Esasen aynı anahtar kelimeyi paylaşan sayfalar birbiriyle rekabet edecek ve bu uygulama tıklama oranını bir yerine birden çok sayfaya bölecektir. Ek olarak, Google daha yüksek dönüşüm sağlayan sayfanın değerini de düşürebilir. Keyword cannibalization’ın önüne geçebilmek için, tüm web sitenizin URL’lerini listeleyen bir e-tablo oluşturun ve anahtar kelimelere odaklanın. Aynı odak anahtar kelimeyi veya arama amacını hedefleyen iki veya daha fazla URL bulursanız bunları birleştirmeyi düşünün.

  1. Meta Etiketlerinizi Optimize Edin

Arama motorları, kullanıcılara içerik hakkında fikir vermek için sayfanın meta başlığını ve SERP’lerdeki açıklamasını sunar. Meta başlık, en önemli sıralama faktörlerinden biridir, meta açıklaması ise tıklama oranınızı artırabilir. Ziyaretçileri çekmek ve daha fazla trafik oluşturmak için bu unsurları optimize etmek çok önemlidir. İstediğiniz anahtar kelime için sıralama şansınızı artırmak için meta etiket optimizasyonu şarttır. İyi yazılmış bir meta başlık, insanları sayfanıza tıklamaya zorlar. İşte meta başlıklarınızdan en iyi şekilde yararlanmanın yolları:

  • Kısa tutun: Arama motorları çok uzun bir başlık etiketini keser, dolayısıyla title’ınızı 60 karakterin altında tutun.
  • Odak anahtar kelimeyi ekleyin: Bu, arama motorlarının içeriğinizin veya sayfanızın hangi SERP’lere en uygun olduğunu bilmesini sağlayarak sıralamanızı iyileştirecektir.
  • Benzersiz bir title oluşturun: Her içerik veya sayfanın kendi meta başlığı olmalıdır. Sayfa başlığından farklı olsa bile meta başlığın içerikle alakalı olması gerekir.
  • Clickbait’ten uzak durun: Clickbait, kullanıcıları sayfanıza tıklamaya çekmek için aldatıcı bir taktiktir. Yanıltıcı meta başlıklar kullanıcıları hayal kırıklığına uğrattığı ve kötü bir izlenim bıraktığı için bu uygulamadan kaçınılmalıdır. Google, clickbait başlıklarına sahip sayfaları SERP’den de kaldırabilir.

Bir sıralama faktörü olmasa da, bir meta açıklama sayfanın tıklama oranını büyük ölçüde etkileyebilir. Meta description’larınızı optimize etmenin yolları ise şöyle:

  • Odak anahtar kelimeyi dahil edin.
  • Harekete geçirici mesajları kullanın.
  • Kısa tutun.
  • Tırnak işaretlerinden kaçının.
  • Benzersiz olsunlar.
  • Alaka düzeyine dikkat edin.
  1. Uygun Başlık Etiketleri (Hx) Kullanın

Başlık etiketleri, net ve erişilebilir bir içerik yapısı oluşturur. Arama motorları ayrıca içeriği daha iyi anlamak için başlık etiketlerini kullanır. Başlık etiketleri H1’den H6’ya kadar devam edebilir. En iyi uygulama, içerik parçası başına tek bir H1 etiketi kullanmaktır. H1 genellikle başlık olduğundan, arama sonuçlarında daha iyi sıralanmak için odak anahtar kelimeyi içermelidir. Makalenin geri kalanında bölümleri ayırmak için H2 ve H3 etiketleri kullanılabilir. H4 – H6 başlık etiketleri de yapılandırma konusunda yardımcı olsa da genellikle zayıf bir okuma deneyimi ile ilişkilendirilir. Bunun yerine normal, kalın metin kullanmanız önerilir.

  1. Bir Dahili Bağlantı Stratejisi Oluşturun

Dahili bağlantılar, web sitesi ziyaretçilerini aynı sitedeki sayfalara veya gönderilere yönlendiren köprülerdir. İki ana dahili bağlantı türü vardır – gezinme ve bağlamsal. Gezinme dahili bağlantıları genellikle web sitesinin ana yapısını içerir. Kullanıcıların aradıkları sayfayı bulmalarına yardımcı olur. Gezinme dahili bağlantıları, gezinme çubuğu, kenar çubuğu ve altbilgidekileri içerir. Bununla birlikte içeriklere bir de bağlamsal dahili bağlantılar yerleştirilmiştir. Hem gezinme hem de bağlamsal dahili bağlantılar, bir sitenin SEO’suna katkıda bulunur. Bir bilgi hiyerarşisi oluşturmaya ve otorite oluşturmaya yardımcı olurlar. Bağlamsal bağlantılar ayrıca web sitenizin yüksek değerli içeriğe sahip olduğunu da Google’a bildirir.

  1. Güvenilir Dış Bağlantılar Ekleyin

Kendi içeriğinize bağlantı vermenin yanı sıra, diğer web sitelerine verilen harici bağlantılar da okuyuculara ve arama motorlarına fayda sağlar. Harici bağlantılar, okuyucuların bir konuyu daha fazla keşfetmelerine olanak tanır, özellikle de sitenizde bu konuyu kapsayan bir içerik yoksa. Yüksek otoriteye sahip web sitelerine bağlantı vermek aynı zamanda bağlantı akışını web sitenize aktararak otorite kazanmanıza ve sıralamanızı yükseltmenize destek olur. Güvenilirliğini belirlemek için harici web sitesinin domain otoritesini (DA) kontrol edin. Bir sitenin DA puanını kontrol etmek için Moz’un Ücretsiz Alan Adı SEO Analizi aracını kullanabilirsiniz. Puan 70 ile 100 arasındaysa, link harici bağlantı için harika bir kaynaktır demektir. Bu araç ayrıca bir web sitesinin sahip olduğu geri bağlantı sayısını ve kaç anahtar kelime için sıralandığını da gösterir.

  1. Web Sitenizin Performansını Koruyun

Web sitesi performansı, Google tarafından kullanıcı deneyiminin bir göstergesi olarak kullanıldığı için önemli bir sıralama faktörüdür. Kullanıcıların ayrıca, yüklenmesi uzun süren bir web sitesinden ayrılma olasılığı daha yüksektir ve bu da hemen çıkma oranını artırır. Google, web sitesi performansını aşağıdaki web core vitals metriklerine göre analiz eder:

  • Largest Contentful Paint (LCP): Bir sayfanın görünür alanındaki ana içeriğin oluşturulma süresini ifade eder. Ana içerik, en büyük görsel veya bir metin bloğu olabilir.
  • First Input Delay (FID): Bir kullanıcının girişine web sitesinin yanıt verme süresidir.
  • Cumulative Layout Shifts (CLS): Web sitesinin, sayfa düzeninde beklenmeyen herhangi bir değişiklik olmaksızın istikrarlı bir görsel görünüme sahip olması için geçen süredir.
  1. Kullanıcı Deneyimini Aklınızda Bulundurun

UX veya kullanıcı deneyimi, kullanıcıların web sitesiyle etkileşim kurarken hissettikleri ve algıladıkları şeydir. Genel deneyim, görsel yönler, gezinme ve web sitesi performansı gibi birçok faktörü içerir. İşte Google’ın UX noktasında değer verdiği temel faktörlerinden birkaçı:

  • Core web vitals bilgileri: Bu doğrudan web sitesinin performansıyla ilgilidir.
  • Mobil uyumluluk: Web siteniz mobil cihazlarda da harika bir deneyim sağlamalıdır. Web sitenizin standartlara uygun olup olmadığını kontrol etmek için Google’ın Mobil Uyumluluk Testi aracını kullanabilirsiniz. Sitenizin mobil uyumlu olması için daha detaylı bilgiye Responsive Web Tasarımı ve SEO’ya Katkıları konulu blog yazımızdan erişebilirsiniz.
  • HTTPS faktörü: Google, ziyaretçilerinin verilerini daha iyi korudukları için HTTPS üzerinden sunulan sayfaları tercih eder.
  • Sayfa müdahilleri: Kullanıcıları ana içerikten uzaklaştıran ve kullanıcı deneyimini bozan pop-up’lar veya reklamlar eklemekten kaçınmalısınız.

Bütün bunlara ek olarak sitenin UX bakımından zayıf olması, SEO’yu da etkileyebilecek bir faktördür. Örneğin, gezinmesi zor ve yavaş bir web sitesi kullanıcıları hayal kırıklığına uğratabilir ve onları siteyi terk etmeye zorlayabilir. İşte WordPress sitenizi hızlandırmak için en iyi SEO ipuçları:

  • Doğru web sağlayıcısını seçin: Sağlayıcınızın web sunucusu, sitenizin çalışma süresini ve performansını korumak için hızlı ve güvenilir olmalıdır. Ek olarak, minimum gecikme için hedef kitlenize en yakın sunucu konumunu seçmeniz de bir hayli önemlidir.
  • CDN kullanın: CDN, web sitenizin içeriğinin kopyalarını depolayan ve yükleme hızını artıran küresel sunuculardan oluşan bir ağdır.
  • Hızlı bir WordPress teması kullanın: Hafif ve en iyi şekilde kodlanmış bir WordPress teması, sitenizin yükleme süresini hızlandırmaya yardımcı olur. Ayrıca, mobil optimizasyon için Hızlandırılmış Mobil Sayfaları (AMP) destekleyen bir tema seçmeyi deneyebilirsiniz.
  • Sitenin WordPress temel yazılımını, eklentilerini ve temalarını güncelleyin: Web sitenizin optimum performans göstermesini sağlamak için en son performans ve güvenlik geliştirmelerini edindiğinizden emin olun.
  • Kullanılmayan WordPress eklentilerini ve temalarını kaldırın: Bunlar kaynakları gereksiz yere kullanabilir ve web sitenizi yavaşlatabilirler.
  1. WordPress Görsellerini Optimize Edin

Görseller, kullanıcının dikkatini çekmeye ve iletmek istediğiniz fikirleri güçlendirmeye yardımcı olur. Ancak çok fazla kaynak kaplayabilir ve sitenizi yavaşlatabilirler. Görselleri optimize etmek, sitenizin yükleme sürelerini ve erişilebilirliğini iyileştirebilir, bu da SERP’lerdeki sıralamayı olumlu düzeyde etkiler. Görsel optimizasyonunu gerçekleştirmenin üç yolu şu şekilde:

  1. Görselleri sıkıştırın: Görsel sıkıştırma (image compression), görsel dosya boyutunu küçültür ve sitenizi hafif tutar. Bununla birlikte bu uygulamayı gerçekleştirirken bazı durumlda kayıplı ve kayıpsız görsel sıkıştırma arasında seçim yapmanız gerekebilir. En iyi seçim, sitenizde öne çıkardığınız görsellerin türüne bağlı olacaktır. Çok fazla ayrıntı içermeyen JPEG dosyaları için kayıplı sıkıştırma kullanabilirsiniz. Öte yandan kayıpsız sıkıştırma, çok fazla metin içeren PNG görüntüleri için daha uygundur.
  2. Görseller için alternatif metin ekleyin: Alt etiketler veya alternatif metin (alternatif metin), görsellerinizi daha erişilebilir hale getirir ve görsellerin arama motorlarına nasıl göründüğünü tanımlar. Alternatif metin için bazı en iyi WordPress SEO uygulamaları şunlardır:
  • Resmi doğru bir şekilde tanımlayın.
  • Açıklamayı kısa ve öz tutun, 80-125 karakteri geçmesin.
  • Gerektiğinde anahtar kelimeleri ekleyin.
  • Cümle yapısını koruyun; uygun dilbilgisi, imla ve yapıyla alternatif metin yazın.
  1. Görseller için okunabilir dosya adları atayın: Dosya adları, arama motorlarının görsel içeriğini anlamasına da yardımcı olabilir. Aslında arama motorlarının okunabilir dosya adlarına sahip görselleri önerme olasılığı daha yüksektir. Bu nedenle, IMG_0001.jpg gibi kimlik tabanlı etiketler yerine okunabilir dosya adları kullanın.
  2. Noindex Düşük Değerli İçerikleri Denetleyin

Değeri düşük içerik, arama motorlarının ve ziyaretçilerin değerli bulmadığı sayfa ve gönderileri ifade eder. Arama motorlarının alakasız içeriği dizine eklemesini engellemek, otoritenizi korumanıza yardımcı olacaktır. İçerik, bir sorguya doğrudan yanıt sağlamadığında düşük değerli olarak nitelendirilir. Aşağıdaki yayınlar ve sayfalar, düşük değerli içeriğin bazı yaygın örnekleridir:

  • Arşiv sayfaları
  • Düşük kaliteli içerik içeren sayfalar
  • Pazarlama içerikleri
  • Kullanıcı tarafından oluşturulan içerikler

Sitenizdeki düşük değerli içeriği bulmak için Ahrefs gibi araçları kullanarak denetim gerçekleştirebilirsiniz. Sıralaması ve trafiği düşük olan, düşük öncelikli anahtar kelimeleri hedefleyen sayfalar bulursanız onlara direkt noindex etiketi ekleyebilirsiniz.

  1. Yinelenen İçerik İçin Canonical Etiketlerini Yapılandırın

Birden çok URL aynı içeriğe yönlendirdiğinde, arama motorları birini standart sürüm olarak seçer ve kopyaları daha az tarar. Yinelenen içerik, www ve www olmayan sürümleri de dahil olmak üzere birden çok sayfa aynı sayfaya işaret ettiğinde oluşur. Mobil ve masaüstü için ayrı URL’ler olduğunda da içerik kopyalanır. Aynı sayfanın farklı bir dilde olması da mükerrer olarak kabul edilebilir. Web sitenizde tüm içerik için geçerli olmayan bir çeviri özelliği varsa yinelemeleri kontrol ettiğinizden emin olmanız gerekir. Yinelenen içeriği belirlemeye yardımcı olması için Siteliner gibi çevrimiçi araçları kullanabilirsiniz. Ardından yinelenen sayfalar yerine doğru sayfanın taranmasını sağlamak için canonical etiketler ayarlayın. Belirli bir sayfa için tercih belirtmek üzere bağlantıdan sonra rel=”canonical” özelliğini ekleyin.

Yorum Bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Kullanılmasını istemiyorsanız cookie’leri silebilir veya engelleyebilirsiniz. Gizlilik Politikası